Vill du göra en retur, reklamation eller har ett ärende som du tror omfattas av garantin?
Hör av dig till oss på info@gertab.se eller ring oss på 040-416400.
Ladda ner formuläret nedan. Fyll i och skicka det tillsammans med varan.
Retur- och reklamationsformulär (öppnas i ny flik)
Behöver du hjälp med en reparation?
Vi hjälper dig gärna. All info du behöver hittar du i formuläret nedan.
Fyll i och skicka det med varan.
Reparationsformulär (öppnas i ny flik)
8. Ångerrätt
- Vid köp av produkter från Webbplatsen har du rätt att ångra din beställning inom 8 dagar utan att ange något skäl, med undantag för vad som sägs nedan. Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 8 dagar från det att du har tagit emot den beställda produkten.
- När du gör ditt köp via Webbplatsen har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om och i den mån produkten hanteras i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, har Bolaget rätt att göra ett avdrag för värdeminskning på det belopp som Bolaget ska återbetala dig. Avdragets storlek motsvarar produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungliga värde.
- Vänligen notera att vissa produkter inte omfattas av ångerrätten. Ångerrätten gäller inte för följande typer av produkter:
a. varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel;
b. varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, kosmetiska produkter, och liknande produkter, sterila förpackningar, alsol-ösning, plåster, värmefiltar och fotbad); eller
c. en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
4. Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till Bolaget, innan 8 dagar efter leverans har löpt ut. För smidig hantering bör meddelandet innehålla ditt namn, din adress, ordernummer, orderdatum, e-postadress och vilka produkter du ångrar om beställningen innehåller flera produkter.
5. Produkter ska skickas till oss utan onödigt dröjsmål. Vid retur av produkter, ska du betala kostnaden för returfrakt och ansvarar för den returnerade produktens skick från det att du tar emot produkten till dess att vi tar emot den. Vi rekommenderar därför att produkten skickas i originalförpackning och väl emballerad med spårbar försändelse.
6. Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka betalningar vi fått från dig, exklusive leveranskostnader. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål. Återbetalning sker via det betalsätt som du valde vid beställningen om vi inte uttryckligen har kommit överens om annat.
9. Garanti
För de produkter som omfattas av garanti, framgår garantitid och övriga villkor för att du ska kunna göra garantin gällande i anslutning till respektive produktbeskrivning på Webbplatsen. För att kunna göra gällande garantin måste relevant inköpsbevis, kvitto och följesedel medfölja reklamationen. Observera att särskilda garantivillkor kan gälla för produkter för olika leverantörer och tillverkare. Var därför uppmärksam på detta när du läser produktbeskrivningen som gäller just för din produkt.
10. Reklamation
Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 8 dagar från ankomstdag. Transportskador reklameras omgående till info@gertab.se med bilder. Skador på varan ska reklameras utan oskäligt uppehåll. Kontakta oss för mer information om tillvägagångssätt.